ZF5HP-18 Procedury dotyczące poziomu płynu przekładniowego

A) Sprawdzanie poziomu płynu w skrzyni biegów

1) Temperatura płynu przekładniowego musi wynosić od 30°C do 35°C przed rozpoczęciem sprawdzania. Użyj sprzętu testowego, aby określić temperaturę trans.

2) Pojazd musi być wypoziomowany z silnikiem pracującym na biegu jałowym i włączoną klimatyzacją.

3) Wciśnij mocno hamulce, w pełni zaciągnij hamulec postojowy i przesuń bieg na D i R, na chwilę zatrzymując się w każdej pozycji przed powrotem do pozycji Park.

4) Przy silniku pracującym na biegu jałowym i przełączniku w położeniu parkowania, wyjmij korek wlewu. Monitoruj temperaturę skrzyni biegów, jeśli mały strumień oleju wyczerpie się w temperaturze 40°C, poziom płynu jest prawidłowy.

5) Jeśli po wykręceniu korka wlewu nie skończy się olej, poziom płynu jest zbyt niski i należy dolewać olej, aż się przeleje.

6) Przy pracującym silniku założyć korek wlewu oleju i dokręcić odpowiednim momentem.

B) Dodawanie płynu po naprawie

1) Przy zatrzymanym silniku i skrzyni biegów w pozycji parkowania wykręć korek wlewu oleju. Dolej płynu przekładniowego, aż wypłynie mały strumień oleju.

2) Włóż korek wlewu i dokręć ręcznie. Uruchomić silnik.

3) Przy pracującym silniku wykręć korek wlewu oleju i dolej płynu przekładniowego, aż wypłynie mały strumień oleju. Włóż korek wlewu i dokręć ręcznie.

4) Postępuj zgodnie z procedurą „Sprawdzanie poziomu płynu przekładniowego” opisaną w sekcji A) powyżej.

C) Uwagi dotyczące poziomu płynu i procedury dodawania

1) Użyj ZF-LifeguardFluid5 - Shell LA-2634 nie jest już dostępny.

2) Jeśli temperatura przekładni wzrośnie powyżej 50°C podczas procedury sprawdzania poziomu płynu, wynikowy poziom oleju będzie zbyt niski. Poczekaj, aż skrzynia biegów ostygnie i powtórz procedurę sprawdzania poziomu płynu.

3) Przygotuj płyn przekładniowy i odpowiednią pompę olejową przed rozpoczęciem procedury sprawdzania poziomu płynu. Temperatura płynu przekładniowego szybko wzrośnie podczas procedury sprawdzania.

D) Lokalizacja korka spustowego i wlewowego.

Informacje o przebudowie skrzyni biegów ZF 5HP18

Jedną z cech ZF 5HP18 jest zwiększona niezawodność i trwałość. Transmisja może być eksploatowana w najtrudniejszych warunkach. Dzięki temu można go na przykład eksploatować w trybie głodu olejowego, gdy w układzie smarowania jest zapewnione minimalne ciśnienie. Jeśli wymiana oleju odbywa się regularnie, skrzynia biegów może z łatwością pokonać 400 — 500 tysięcy kilometrów. Zwiększono liczbę biegów, co znacznie poprawiło realizację wskaźników dynamicznych dzisiejszych potężnych silników.

Automatyczne skrzynie biegów ZF 5HP18 okazały się dość niezawodne. Błędem byłoby jednak twierdzenie, że nie ma żadnych wad. Na przykład sprzęgło i sterownik hydrauliczny często powodują problemy. Jeśli coś jest nie tak ze sprzęgłem, należy zdemontować skrzynię biegów i wymienić uszkodzony wał sprzęgła i kosz. W niektórych przypadkach sterownik hydrauliczny można naprawić, co pozwala na przywrócenie jego sprawności. Jednak po przejechaniu 300 — 400 tysięcy kilometrów ten element wymaga wymiany w przypadku awarii. Specjaliści BMW i producenci ZF zalecają wymianę oleju i filtrowanie co 100 000 kilometrów. Dzięki temu nie będziesz musiał zbyt często naprawiać ZF 5HP18.

Płyn przekładniowy ZF 5hp18

Oryginalny olej ZF S671 090 170 1 — litrowa butelka

Witamy na naszej stronie informujemy iz z dniem 22 luty 2025 strona zostanie całkowicie wyłączona